سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش 900 درصدی قیمت کولر در چهار سال اخیر

?افزایش 900 درصدی قیمت کولر در چهار سال اخیر

?

تصلا-محمدرضا جهانی  با اشاره به نیاز سالانه 300 هزار دستگاه انواع کولر برای استان خوزستان اظهار کرد: چهار سال است که در کشور، هیچ شرکتی ثبت سفارش برای واردات کولر انجام نداده است و در ماه‌های آینده نیز به دلیل بالا بودن نرخ ارز و زمان‌بر بودن روال واردات، هیچ کولری از طریق شرکت‌ها به بازار وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به افزایش 900 درصدی قیمت کولر در چهار سال اخیر افزود: قیمت یک دستگاه کولر 30 هزار در سال 96، 3 میلیون تومان بوده است اما در حال حاضر قیمت همان کولر 27 میلیون تومان است.

جهانی با اشاره به قیمت انواع کولر در بازار اهواز تصریح کرد: کولر 30 هزار پرفروش‌ترین و پر متقاضی‌ترین کولر است و قیمت آن از 19 میلیون تومان تا 24 میلیون تومان و یا بالاتر است. کولر 12 هزار از 5 میلیون و 600 هزار تومان تا 7 میلیون و 300 هزار تومان و کولر 36 هزار نیز از 29 میلیون تومان تا 36 میلیون تومان بسته به برند و نوع کولر، قیمت دارند که این قیمت‌ها در بازار در واقع، فاجعه هستند.

تعرفه واردات کولرگازی چقدر است؟

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات موجود در سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، کولر گازی دو تکه ذیل ردیف 84151010 با حقوق ورودی 40 درصد و مالیات ارزش افزوده 9 درصد طبقه بندی می‌شود. یعنی یک کولر گازی 10 میلیون تومانی حدود 4?9 میلیون تومان از قیمت آن را عوارض و حقوق گمرکی و مالیاتی در بر می‌گیرد.

 

ادامه مطلب

.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

 

نکاتی که قبل از خرید ویدیو پروژکتور باید بدانید

 

انواع مدل میز تلویزیون دیواری ساده و شیک

?