سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بهترین تلویزیون های دوو در سال 2021

?راهنمای خرید تلویزیون دوو 

کیفیت تلویزیون دوو چگونه است؟

?

قیمت تلویزیون دوو به همراه کیفیت صدا و تصویر نسبتاً مناسب و ویژگی‌های جانبی قابل‌قبول توانسته طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان را راضی کنند. در این مطلب کیفیت تلویزیون دوو اعم از تلویزیون دوو 4k ، ال ای دی دوو ، تلویزیون دوو 55 اینچ بررسی می شود. 

تصلا – برند دوو یکی از برندهای مطرح و با سابقه تولیدکننده لوازم الکترونیکی کره‌ای است و هم‌اکنون محصولات آن تحت لیسانس کره در ایران تولید می‌شوند. اگر قصد خرید تلویزیون دوو را دارید، در این مطلب کیفیت تلویزیون دوو و قیمت تلویزیون دوو را بررسی کنیم.

کیفیت تصویر

تلویزیون‌ های دوو همچون تلویزیون‌ های سایر برندهای ایرانی، دارای ویژگی‌ های ارتقا دهنده کیفیت تصویر قابل‌ توجهی نیستند و به ‌نوعی تلویزیون‌ های میان‌رده یا ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند.

در این تلویزیون ‌ها فناوری‌های خاصی برای بهبود پارامترهای مؤثر در کیفیت تصویر و وضوح آن مانند فناوری‌های ارتقادهنده کنتراست، روشنایی، غنای رنگ‌های درحال نمایش و میزان اشباع آن‌ها یا وضوح آن‌ها و نمایش تصاویر دارای حرکت سریع بدون تاری و دنباله‌دار شدن، دیده نمی‌شود.

در ضمن در این تلویزیون‌ ها فناوری خاصی برای نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی نیز وجود ندارد (البته به غیر از تلویزیون‌ اولد دوو که در ادامه درمورد آن‌ توضیح خواهیم داد).

البته باید نیمه پر لیوان را هم نگاه کنیم؛ بنابراین اجازه دهید با مزایای تلویزیون‌های دوو ازنظر کیفیت تصویری نیز آشنا شویم.

برخورداری از پنل IPS

پنل IPS جزو متداول‌ترین مورداستفاده در تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و ال‌جی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده این نوع از پنل‌ها است. پنل‌های IPS و پنل‌های AV جزو متداول‌ترین پنل‌های مورداستفاده در تلویزیون‌ها هستند (برخی از تلویزیون‌های Full HD دوو دارای پنل VA هستند که مزایا و معایب مختلفی نسبت به یکدیگر دارند.

تلویزیون‌های دارای پنل IPS زاویه دید بیشتری نسبت به پنل‌های VA دارند. هنگامی‌که تلویزیون‌های IPS را از زوایای کناری مشاهده می‌کنید، کیفیت تصاویر و کیفیت رنگ‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و می‌توانید تقریباً از هر زاویه‌ای در مقابل تلویزیون‌های IPS از کیفیت تصویر بالای آن‌ها لذت ببرید.

هنگامی‌که تلویزیون‌های VA را از زوایای کناری تماشا می‌کنید، کیفیت تصاویر و میزان اشباع رنگ‌ها به‌میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است برخی از رنگ‌ها تغییر کنند (مثلاً رنگ مشکی را به شکل رنگ خاکستری ببینید). در ضمن تلویزیون‌های دارای این پنل در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها در نمایش رنگ‌ها به‌صورت طبیعی‌تر و زنده‌تر موفق‌تر عمل می‌کنند و می‌توانند رنگ‌های سبز و قرمز را غنی‌تر و با اشباع بیشتری نمایش دهند.

در کل این تلویزیون‌ها در بازآفرینی رنگ‌ها با دقت بهتر عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع تلویزیون‌ها دارند. یکی دیگر از مزایای تلویزیون ‌های IPS نسبت به تلویزیون ‌های AV، عملکرد بهتر در زمینه مقابله با انعکاس نور است؛ بنابراین چنانچه تلویزیون‌ها را در محیط پورنوری قرار دهید، انعکاس نور کیفیت آن‌ها را در مقایسه با سایر انواع تلویزیون ‌ها کمتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. عمر بالای تلویزیون ‌های IPS و مقاومت بیشتر آن‌ها نسبت به سایر انواع تلویزیون‌ها نیز می‌تواند دلیل خوبی برای خرید آن‌ها باشد

البته تلویزیون‌های IPS در زمینه ایجاد رنگ مشکی عمیق و غنی و همچنین ایجاد کنتراست بالا به‌اندازه تلویزیون‌های VA موفق نیستند؛ بنابراین ممکن است این تلویزیون‌ها در برخی از موارد رنگ مشکی را کمی روشن و متمایل به رنگ سرمه‌ای تیره نمایش دهند. همچنین ممکن است در هنگام مشاهده تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک در این تلویزیون‌ها، هاله‌ای از نور در اطراف قسمت‌های روشن تصویر ایجاد شود که این موضوع برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نیست.

عملکرد نه ‌چندان خوب تلویزیون‌های IPS در ایجاد کنتراست بالا باعث می‌شود نقاط روشن تصویر کاملاً روشن و نقاط تیره آن، کاملاً تیره نمایش داده نشوند و مرز بین این قسمت‌ها چندان واضح نباشد. کنتراست مناسب نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت تصویر دارد و این معایب می‌توانند کیفیت تصاویر را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند...

 

ادامه مطلب

.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

 

رونمایی از نسل جدید ایربادز سامسونگ با نام Buds Pro

 

کیفیت تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون ایکس ویژن؟

?