سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رونمایی اپل از سنسور اثر انگشت اپتیکال در گوشی آیفون 13

?نسل جدید گوشی های برند اپل در بازار 

از گوشی آیفون 13 با سنسور اثر انگشت اپتیکال رونمایی شد 

?

برند اپل در حال کار روی تکنولوژی جدیدی برای تولید سنسور اثرانگشت نسل جدید مدل های گوشی آیفون 13 خود است. با استفاده از این تکنولوژی قرار است سنسور اثر انگشت به صورت اپتیکال و درون خود صفحه نمایش تعبیه شود. 

تصلا – آخرین خبرهای منتشر شده از فعالیت‌های اپل برای خلق تکنولوژی‌های جدید نشان می‌دهد این برند در حال کار روی ساخت نوعی اسکنر یا سنسور اثرانگشت است که نه تنها به عنوان بخشی از صفحه نمایش گوشی ‌های آیفون در نظر گرفته می‌شود بلکه از نوع اپتیکال است. این اسکنر اثرانگشت در داخل دستگاه Face ID اپل روی مدل های گوشی آیفون 13 قرار می‌گیرد و به عنوان ابزار و گزینه ثانویه در تشخیص و احراز هویت کاربر برای باز کردن قفل گوشی استفاده خواهد شد.

مجله وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده است که این تکنولوژی با کمی تغییرات و بهینه‌سازی از نظر امنیتی پیش از این در گوشی‌های خانواده گلکسی S21 توسط برند سامسونگ در اختیار کاربران قرار گرفته بود و قرار است در نسل بعدی گوشی ‌های آیفون نیز در اختیار کاربران دستگاه‌های اپل قرار گیرد.

اخبار دیگری هم از طریق منابع معتبر خبری به نقل از مینگ چی کو و مارگور از جمله تحلیلگران برند اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد که برند اپل قرار است این سنسورهای اثرانگشت را در نسل بعدی گوشی‌ های آیفون عرضه کند.

همچنین این منابع خبری به این موضوع اشاره کرده‌اند که سنسور اثرانگشت در صورتی فعال خواهد شد که Face ID نتواند به درستی هویت کاربر را تشخیص دهد و این سنسور به عنوان یک ابزار ثانویه برای احراز هویت کاربر فعال خواهد شد.

یکی از کارمندان قبلی برند اپل گفته است که استفاده از سنسور اپتیکال برای تشخیص اثرانگشت کاربر درون صفحه‌ای دقت تشخیص اثر انگشت کاربر را افزایش خواهد داد و می‌تواند راه حل قابل اعتمادتری نسبت به استفاده از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در تشخیص و شناسایی کاربر باشد.

عملکرد اثرانگشت اپتیکال به این صورت است که الگوی اثر انگشت کاربر با استفاده از نور شناسایی می‌شود. تکنولوژی این نوع سنسورها به منظور استفاده روی گوشی‌های اندرویدی بهینه و سازگار شده است.

در این تکنولوژی روی صفحه نمایش با استفاده از نور یک آیکون تشخیص اثر انگشت ایجاد می‌شود که هم به کاربر محل قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش را نشان می‌دهد و هم از نور ایجاد شده به منظور تشخیص الگوی انگشت کاربر استفاده خواهد کرد. البته این سنسورها ایراد بسیار بزرگی دارند و آن این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را گول زد. چون این تکنولوژی از تصویر 2 بعدی برای شناسایی استفاده می‌کنند.

 

ادامه مطلب

.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

 

رونمایی از نسل جدید ایربادز سامسونگ با نام Buds Pro

 

کیفیت تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون ایکس ویژن؟

?