سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واردات 420 کانتینر لوازم خانگی بوش از محل ارز اشخاص

?

تامین ارز محموله بوش از کانال یک بانک ایرانی در خارج از کشور صورت گرفته است 

واردات 420 کانتینر لوازم خانگی بوش از محل ارز اشخاص

?

تصلا-گرچه در جریان حواشی واردات ممنوعه لوازم خانگی “بوش” با میلیون ها دلار ارزبری، دستگاه‌های مربوطه نسبت به شفاف‌سازی درباره منشأ ارز آن اقدامی نکردند، ولی مستندات از واردات این کالا از محل ارز اشخاص و از کانال یک بانک ایرانی در خارج از کشور حکایت دارد.

 در کنار تمامی ابهامات مربوط به جریان واردات لوازم خانگی ممنوعه بوش، موضوع تامین ارز آن مطرح بود و حتی گمرک ایران نسبت به منشأ ارز آن که از سوی بانک مرکزی تائید شده ابراز بی‌اطلاعی کرد.

ارونقی – معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- در این باره اعلام کرده بود منشأ ارز واردات این کالاها تائید و اسناد مربوطه و کد ساتا بارگذاری شده است، ولی منشأ ارز هنوز برای گمرک مشخص نیست و در صورت لزوم باید بانک مرکزی به عنوان مرجع تخصصی در این زمینه اظهار نظر کند.

وی این را هم گفته بود که ارزش لوازم خانگی بوش اظهار شده و موجود در بنادر حدود 13.4 میلیون یورو است که با توجه به بررسی های گمرک براساس ماده(14) و (15) قانون امور گمرکی، ارزش این کالاها بیشتر خواهد بود.

ثبت و سفارش و تائید منشأ ارز بوش از پارسال به جریان افتاده است

در شرایطی بحث بسیاری در مورد منشأ ارز کانتینرهای بوش مطرح بود و هیچ گاه بانک مرکزی به این ابهامات پاسخ نداد و اطلاع رسانی نکرد که پیگیری‌ها و بررسی مستندات مربوطه از این حکایت دارد که مذاکرات برای تمدید ثبت سفارش و تائید منشأ ارز و صدور کد رهگیری برای واردات این کالا از تابستان سال گذشته به جریان افتاده است‌؛ یعنی زمانی که شرکت کاسپین کالا دریا (صاحب کانتینرهای بوش) به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و دیوان نیز با توجه به حقوق مکتسبه‌ای که برای واردکننده قائل شده صدور رای کرده است و طی آن بانک مرکزی تبرئه، وزارت صمت مکلف به تمدید ثبت سفارش و گمرک موظف به ترخیص کالا می شود.

در این شرایط گمرک درخواست تجدیدنظرخواهی داده ولی صمت دیرتر از زمان 20 روزه برای تجدیدنظرخواهی اقدام کرده و پذیرفته نشده و باید تمدید ثبت سفارش را انجام می‌داده است.

 

ادامه مطلب

.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

 

چالش‌های مدیریتی شرکت اپل در سال 2020

 

قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید

?