سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اثرات گونه جدید جهشیافته کرونا بر صنعت

?

آیا ویروس کرونا ی جهش‌یافته می‌تواند جلوی چرخیدن چرخ‌های صنعت در دنیا را بگیرد؟ 

?

تصلا-با وجود اینکه مدت زیادی از انتشار گونه جدید ویروس کرونا در برخی از کشورها به خصوص کشور انگلیس نمی‌گذرد، اما این ویروس باعث تعطیلی چهار هفته‌ای مشاغل و فعالیت‌ها در کشورهای درگیر شده است. این تعطیلی‌ها باعث شده همه بخش‌های صنعت در این کشورها آسیب زیادی ببینند. در این مطلب قصد داریم اثرات ویروس جدید کرونا بر صنعت و تکنولوژی در کشورهای مختلف دنیا و همچنین اقدامات که دولت‌ها برای خنثی کردن اثرات این ویروس انجام داده‌اند را بررسی کنیم.

اثرات ویروس جدید کرونا بر صنعت و تولید محصولات از جمله لوازم خانگی

?

انتشار ویروس کرونا در سال 2020 میلادی بیشترین اثر منفی را بر روی صنعت و تولید محصولاتی مثل انواع لوازم خانگی و خودرو در کشورهای مختلف گذاشته است. برای مثال صنایع خودروسازی در کشورهای پیشرو در این صنعت با رشد منفی مواجه بوده‌اند.

شرکت خودرو ساز رولز رویس، یکی از شرکت‌های خودروسازی در کشور انگلیس در ماه نوامبر سال 2020 یعنی ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کرونا در حدود 1400 عنوان شغلی را به حالت تعلیق در آورد.

این موضوع بخشی از برنامه‌ تعلیق نه هزار شغلی بود که در ماه می سال 2020 میلادی در این شرکت مطرح شد. شرکت خودروسازی مک‌لارن نیز اعلام کرده است قصد دارد در حدود چهار هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج کند. برنامه‌های تعلیق شغلی در پی انتشار ویروس کرونا در بسیاری از کارخانه‌ها انجام شده است.

شرکت بوش یکی از تولید کنندگان معتبر در حوزه تولید لوازم خانگی با انتشار و همه گیری ویروس کرونا برای مدت چند ماه کارخانه‌های تولیدی خود در کشور چین را تعطیل کرد.

همچنین این کشور برنامه‌های تعدیل نیروی خود را در چند مرحله از ماه ژوئن سال 2020 میلادی تا اوایل ماه دسامبر سال 2020 میلادی اجرا کرده است. تعطیل شدن کارخانه‌های تولید لوازم خانگی طی چند ماه باعث شد این کارخانه‌ها از زمان‌بندی خود برای تولید محصول عقب بمانند.

شرکت سامسونگ یکی از تولیدکنندگان مطرح جهانی در حوزه تولید لوازم خانگی نیز با شیوع ویروس کرونا با مشکل عقب ماندن از برنامه تولید محصول روبرو شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی مراکز آماری مختلف در سراسر کشورهای جهان رشد مالی ماهانه کارخانه‌ها در ماه اکتبر به طور متوسط  حدود 1?7 درصد افزایش داشته است. در این میان کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات حمل و نقل در مدت شش ماه منتهی به ماه اکتبر سال 2020 با رشد 5?4 درصدی تولید محصول مواجه بوده‌اند.

اما با وجود این میزان رشد، تولید همچنان در حدود 6?6 درصد کمتر از ماه فوریه یعنی زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باقی مانده است.

موسسه آمار ملی کشورهای اروپایی اعلام کرده است گردش مالی در بخش خدمات تا ماه اکتبر سال 2020 میلادی در مقایسه با گردش مالی این بخش تا قبل از ماه فوریه سال 2020 میلادی با کاهش 8?6 درصدی مواجه بوده است.

این موضوع نشان‌دهنده رکود بی‌سابقه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت تولید محصولات مثل لوازم‌خانگی و از این دست محصولات کاربردی شده است.

بسیاری از مدیران و صاحبان صنایع که در حوزه تولید و خدمات کالا از جمله تولید لوازم‌خانگی فعالیت داشتند، سعی کردند عملکرد شرکت‌های زیر دست خود را با اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر تبدیل چالش‌ها به فرصت‌ها مدیریت و کنترل کنند.

با این وجود افت گردش مالی در مشاغل و کمبود منابع تامین هزینه‌ها که بخشی از آن از فروش محصولات به دست می‌آید در این بخش باعث شده تولید کالاهای مختلف با مشکلات زیادی روبرو شود.

آخرین آمار ثبت نام برای خرید خودروهای نو در کشورهای مختلف نشان می‌دهد در ماه نوامبر سال 2020 میلادی درخواست برای در اختیار داشتن خودروهای نو از سوی خریداران در حدود 27?4 درصد نسبت به ماه مشابه در سال 2019 میلادی افزایش داشته است. کاهش تقاضا در پی قرنطینه‌های پی‌درپی و تعطیلی شهرها در چند ماه از سال 2020 میلادی رخ داده است.

بر اساس همین آمار میزان درخواست خودرو جدید در سال 2020 نسبت به سال 2019 میلادی در حدود 30?7 درصد کاهش داشته است.


 

ادامه مطلب

.
.
.
.
.
(تصویر صنعت لوازم الکترونیک)

 

چالش‌های مدیریتی شرکت اپل در سال 2020

 

قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید

?